Selasa, 21 Jun 2011

Untuk orang-orang bodoh bahasa inggeris,green maksudnya hijau.

Assalamualaikum.
Hari ni aku nak tulis benda yang berfaedah,biar nanti orang baca dapat munafaat.kah kah kah!.

Lepas habis spm dulu aku pernah kerja dekat kuala lumpur.Nak cari pengalaman la konon.Nanti bila pengalaman dah banyak,baru boleh berlagak!.Kah kah kah!.Aku kerja dekat satu kantin sekolah.(nama sekolah dirahsiakan untuk menjaga kehormatan tuan pengetua). Yang kerja kat situ semua indon,Kecuali aku dengan kawan tiga empat orang lagi. Sekolah ni memang tempat anak orang kaya-kaya mencari ilmu sambil berfoya foya.Bila mak bapak banyak duit,anak-anak mesti la bangang kan?kah kah kah!.

Aku ni pemalas.sebab tu aku tak boleh jadi PM.Kalau jadi PM nanti aku malas nak menghabiskan harta rakyat.Kesian la kat rakyat malaysia ni kan?kah kah kah!.Okay,selesai dengan sedikit sarkastisma.
Bila aku rasa macam syaitan hasut aku suruh curi tulang,aku akan pergi lepak dekat kaunter.Kalau tokey mari senang.

Tengah sedap lepak,datang la sorang mat saleh dengan sorang awek melayu ni."Tinggi taste awek ni", kata aku dalam hati.

"Vitagen,GREEN~" kata si mat saleh."Ceh,tak ganas langsung minum vitagen", bisik syaitan dalam hati aku. Aku pun pergi la dekat peti ais nak ambik vitagen tu,secara tak langsung dapat la aku tolong melempiaskan nafsu minum mat saleh tu.
Tiba-tiba aku terdengar suara yang sangat lancau.
   
        Awek melayu: hijau bang,hijau!
        Mat saleh      :o yeah!!hijauuu!! (slang US+malaysia)
















*untuk orang bodoh bahasa inggeris, green=hijau

Ya,aku memang pemalas,belajar memang bodoh,tak ikut cakap mak bapak,duit takde,awek takde,
tapi,
AKU TAHU LA GREEN TU HIJAU!!

nota: kalau mat saleh dengan awek melayu tu baca entri ni,aku nak bagitahu.
1.Bahasa Inggeris SPM - A1
2.GCE-O -A2
3.MUET BAND 4
4.Sedang mengikuti kursus Ijazah Sarjana Muda Bahasa Inggeris di UnisZA.




p/s: Peduli apa aku kalau entri ni tak bermunafaat.Kah kah kah!!

6 ulasan:

  1. muka tak terpelajar.

    jangan salahkan org lain.

    BalasPadam
  2. hai apih, saye like komen awok


    and can u plis disable this CAPTCHA thing? susohle wey nak komennnnnn

    BalasPadam
  3. muke ekpom mcm mat indon doh, saboh doh kene gitu pom, hihi..

    BalasPadam