Ahad, 7 Ogos 2011

Buku-buku Yang Terbang



Masa aku lukis menatang kat atas ni, aku tengah terawang-awang. Aku tak tahu aku buat apa masa tu. Bila siap, baru aku macam nampak apa yang aku lukis. 

Lagi satu, aku lukis pakai paint

Satu lagi, aku saja buat gambar ni jadi terlebih ke kiri sikit. Saja.

****************** 

Sesi Temubual Bersama Roy

Roy: Kenapa buku-buku ini mengembara?
Aku: Mungkin sebab buku-buku ini bosan duduk dalam perpustakaan. 
Roy: Kenapa naik karpet terbang?
Aku:Mungkin karpet terbang nampak lagi kool dari roket. 
Roy: Kenapa buku yang belakang sekali pakai spek? 
Aku: Mungkin sebab dia kuat membaca.
Roy: Kenapa buku yang belakang sekali nampak sedih, atau takut?
Aku: Mungkin sebab dia duduk belakang sekali. Biasalah.
Roy: Planet apa yang warna oren, ungu, dan segala bagai tu?
Aku: Tak tahu. Kan aku dah cakap aku tengah terawang-awang. Aku main lukis je.
Roy: Kenapa buku?
Aku: Mungkin sebab buku ni ringan, jadi karpet terbang boleh angkut.
Roy: Kenapa bukan pensil? Pensil lagi ringan.
Aku: Kalau letak pensil nanti takut ia bergolek, lalu jatuh ke bumi.
Roy: Emm.
Aku: ..........
Roy: Puasa tak hari ni?
Aku: Puasa la.
Roy: Semalam pergi mana?
Aku: Lepak dengan Malik dan Shimi.
Roy: Oh. 
Aku: .......
Roy: Puasa tak semalam?
Aku: Malam mana ada orang puasa!
Roy: Oh.
Aku: .......
Roy: Dengar cerita dah bertunang?
Aku: Oh. Itu Malik, aku belum lagi.
Roy: Oh, Malik. Bertunang dengan siapa?
Aku: Ala, aku cakap pun kau tak kenal. Budak satu sekolah dulu.
Roy: Aah. Ok.


Selamat berpuasa!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan